Service

Service

Dagens fibernät blir mer och mer verksamhetskritiska och hemmafunktionskritiska vilket kräver en bra servicepartner. Om både Internet, TV, porttelefoni, larm m.m är beroende av att ditt fibernät/internet fungerar så är det viktigt att ha ett serviceavtal med en partner som snabbt kan hjälpa er med att laga felen. Fel kan vara allt från att fiberpatchen gått av pga dammsugaren till att man råkat gräva av fibern vid trädgårdsarbete till att åskan slagit ut aktiva delar i fibernätet.

AT-Installation har erfarenheten av jour och service av affärskritiska installationer. Vi tillhandahåller skräddarsydda serviceavtal inom våra installationsområden och ser att behovet av garanterad SLA samt trygghet i att få hjälp ökar hela tiden.

Säkerställ att ni har ett serviceavtal med jour för att inte bli utan leverans. AT Installation din servicepartner!


Vi utför service på en mängd olika produkter och tjänster. I listan nedan kan ni se vad vi kan hjälpa er med:

  • Porttelefonanläggningar
  • Passersystem
  • Kodlås
  • Tvättstugebokning
  • KabelTV-nät
  • SMATV-nät: Fastighetsnät med egen huvudcentral
  • Fibernät FTTH (Fibre to the home)
  • AV-Teknik, mötesrum

För felanmälan ring oss på: 020 - 66 85 00 eller kontakta något av våra kontor.


Serviceavtal Kabel-TV

Serviceavtalet innebär kortfattat att vi utför service i befintligt fastighetsnät till samtliga hushåll i ert fastighetsbestånd alla dagar mellan 07.30-21.00. Allt materiel och arbete för att åtgärda eventuella fel ingår.

Beskrivning av tjänster
  • Service på fastighetsnätet i samtliga hushåll kan påkallas alla dagar, inbegripet sön- och helgdagar, mellan kl. 07.30-21.00

Felanmälan tas emot på 020 - 66 85 00, vardagar mellan 07.30-16.30, av AT Installations personal. I vår felanmälan slipper ni också alla knapptryckningar.

  • Efter ordinarie arbetstid vidarekopplas felanmälan till vår jourtjänst.

Avtalet bygger i stora delar på att hushållen själva felanmäler, vilket avlastar förvaltningen, samtidigt som vi får direktkontakt med den som har fel.

Är ni intresserade av våra serviceavtal, maila eller ring någon av nedanstående filialer:
Göteborgsområdet: svcgbg@atinstallation.se Tel: 031-776 85 00
Malmöområdet: svcgbg@atinstallation.se Tel: 040-21 70 30
Stockholmsområdet: svcsth@atinstallation.se Tel: 08-626 59 40
Västeråsområdet: svcvas@atinstallation.se Tel: 021-35 09 90